پیمان بسته‌ایم پاک زندگی کنیم

  روش درست پاک کردن صفحه مانيتورهاي LCD چيست؟

 روش درست پاک کردن صفحه مانيتورهاي LCD چيست؟

 آيا تا به حالا به اين فکر کرده اید که روش درست پاک کردن صفحه مانیتور ال سی دی LCD چيست؟ اگر قصد داريد گرد و غباري را از روي صفحه مانيتور خود و يا اثر انگشتي را از روي صفحه LCD پاک کنيد بايد دقت داشته باشيد که براي اينکار نبايد از هر روشي استفاده کنيد.

به طور کلي فرقي ندارد که چه نوع کثيفي بر روي مانيتور شما نشسته است .اين کثيفي مي تواند غبار، چرک يا حتي روغن باشد. به هر حال شما بايد از روش درست براي پاک کردن اين نوع کثيفي ها استفاده کنيد. ما در اين مقاله قصد داريم روش صحيح انجام اين کار را به شما آموزش دهیم.

  1-برای پاک کردن صفحه مانیتور به هیچ وجه از الکل یا محلول آمونیاک استفاده نکنيد.

به طور کلي شما نبايد از الکل ، محلول يا بخار آمونياک براي پاک کردن صفحه مانيتور خود استفاده کنيد چرا که در طي زمان مي تواند آسيب هاي جدي اي را به مانیتور  وارد کند.

 2-هرگز براي پاک کردن صفحه مانيتور خود از مايعات به صورت مستقيم استفاده نکنيد.

Clear Screen LCD Monitor پخش کردن مايع تميز کننده روي صفحه مانيتور را مي توان يک فاجعه خواند. به طور کلي نبايد از اين روش براي پاک کردن هيچ نوع مانيتوري استفاده کرد. در غير اين صورت بايد شاهد آسيب هاي خیلی جدی آن نيز باشيم.

حال که با اين دو روش مخاطره برانگيز آشنا شديد اجازه دهيد تا روش صحيح و درست پاک کردن يک صفحه مانيتور را توضیح دهیم.

در مرحله اول و قبل از اينکه يک زماني مجبور شويد صفحه مانيتور LCD خود را تميز کنيد پيشنهاد مي کنيم مراقب هاي لازمه از صفحه مانيتور خود را به عمل آوريد. به عنوان مثال اگر فرزندي در خانه داريد که از کامپيوتر شما استفاده مي کند گوش زدهاي لازم را به او بکنيد تا احياناً اگر دست يا انگشتانش کثيف يا چرب بودند به صفحه مانيتور سيستم شما دست نزند. به طور کلي پيشنهاد مي شود که از هر کاري که باعث مي شود صفحه مانيتور LCD شما کثيف شود جلو گیری کنید.

با اين حال و حتي در صورتي که باز هم خيلي مراقب باشيد تا صفحه مانيتورتان کثيف نشود احتمال زيادي وجود دارد بعد از مدتي صفحه مانيتورتان به دلايلي غيرعمدي کثيف شود. يکي از اين دلايل مي تواند نشست گرد و غبار خانه در هنگام آشغال زدايي يا گرد زدايي با جاروبرقي باشد. بنابراين چه بخواهيم چه نخواهيم بعد از مدتي هم که شده صفحه مانيتور کثيف خواهد شد.

1-دقيق و صحيح پاک کردن صفحه مانیتور

صفحه نمايش را آماده کنيد : در ابتدا بايدمانیتور خود را خاموش کنيد البته بهتر است ضمن خاموش کردن مانيتور,کابل برق آن را نيز از برق بکشيد.تا هيچ جريان برقي وجود نداشته باشد.تا زماني که صفحه نمايش شما خنک نشده,شروع به پاک کردن آن نکنيد.پاک کردن صفحه نمايش هاي داغ(منظور آنهايي است که تازه از برق کشيده شده اند)مانند تلوزيون هاي HD از نوع پلاسما در بهترين حالت باعث مي شود عمليات پاک کردن مشکل تر شده و در حالت بد ، صدماتي به صفحه نمايش وارد مي شود.

  2- گردگیری کردن مانیتور

عمليات پاک کردن صفحه مانیتور یا صفحه نمایش تا جايي که امکان دارد هميشه بايد بدون لمس  مستقيم آن انجام شود.در هنگام پاک کردن صفحه نمایش با کمترین فشار ممکن این کار را انجام دهید. شما مي توانيد از يک پارچه ابريشمي يا نهايتاً يک پارچه ساده و نرم , غبار روي صفحه نمايش را پاک کنيد.

 3- به آرامی صفحه مانیتور یا صفحه نمایش را با یک پارچه‌ ميکروفیبری تمیز و خشک و پاک کنيد.

ميکروفيبر يک تکنولوژي خارق العاده است که مي توان با تهيه پارچه مخصوص آن صفحه نمايش را بدون هيچ کاغذ، حوله و يا پارچه اي تميز کرد. به طور کلي اگر به وسيله خاصي(منظور آنهايي که گفته شده اند) براي پاک کردن صفحه نمايش دسترسي نداريد مي توانيد از يک حوله يا پارچه نرم استفاده کنيد.

اين هم از روش هاي موجود، البته در تکنولوژي ميکروفيبر روش هاي تلفيقي ديگري نيز وجود دارد ليکن مطرح کردن آن ها در اين مقاله کوتاه نمي گنجد.

یکی از امتیازات ما به روز بودن و همگام با دانش جدید در پی علت حل مشکلات به وجود آمده در مدارات می باشد .

تعمیرات ما در سطح کشوری بوده و با اتصال به مراکز الکترونیک کشوری از آخرین تعقیرات و اصلاحیه ها در مدارات دستگاه ها مطلع می باشیم و باخاطری آسوده 2 ماه ضمانت تعمیر میدهیم.و اطمینان داریم به انجام اصلاحیه دیگر برگشتی ندارد .

تماس با ما۰۵۱۳۲۲۳۴۵۵۰۰۹۳۶۶۶۶۱۷۹۲مشاوره در واتساپتلگرامارسال پیامکدرخواست تعمیر فوری

ارسال پاسخ